tjenester

Reklamasjonstakst

Opplever du feil eller mangler etter håndverksarbeid eller boligkjøp? Vi gjennomfører uavhengig reklamasjonstakst og hjelper deg å dokumentere saken på en faglig og etterprøvbar måte.

Norsk Skadekontroll AS har omfattende erfaring med å utføre reklamasjonsvurderinger og utarbeide rapporter i forbindelse med tvister ved eierskifte.

En reklamasjonsrapport er i hovedsak en tilstandsrapport som innebærer en vurdering av de påklagede forholdene ved en eiendom etter, eller i forbindelse med, et eierskifte. Oppdraget omfatter inspeksjon av de reklamerte forholdene på eiendommen samt gjennomgang av tilgjengelig teknisk dokumentasjon fra salget.

Rapporten tar ikke for seg juridiske spørsmål, men konsentrerer seg kun om de reklamerte forholdene, med mindre oppdragsgiver ønsker en utvidet undersøkelse etter feil. I tillegg vil vi foreslå nødvendige utbedringer og beregne kostnadene knyttet til disse. Eventuelle forbedringer som fører til forlengelse av bygningsdeler eller oppgradering av standard nevnes, men det gjøres ingen fradrag for slike forbedringer. Dette er fordi standardfradrag, ifølge rettspraksis, ikke samsvarer med prosentvis avskrivning basert på alder og forventet levetid for bygningsdelen. Derfor mener vi at det er best at en jurist foretar denne vurderingen.

Vi er eksperter på eierskiftetvister, og våre oppdragsgivere inkluderer lokale advokater, forsikringsselskaper og privatpersoner, både kjøpere og selgere.